Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam.

Szef kuchni poleca: klopsiki z dorsza

Posted in kulinaria, photo by maciejewski on Kwiecień 21, 2009, 22:15

Co najlepiej zrobić jak po całym tygodniu pracy ma się wolny wieczór? Oczywiście, ugotować coś. Niestety ostatnimi czasy coraz rzadziej mi się to zdarza, ale staram się mobilizować. Czas w kuchni umilam dobrą muzyką i piwem 🙂
Zdjęcia brzydkie, ale mam ciemno w kuchni i wszystko takie „sine” wygląda a naprawdę nie miałem czasu na szukanie lepszego oświetlenia.

imgp9045

Klopsiki z dorsza, co potrzeba: Dorsz (albo inna ryba), bułka, mąka, cebula, cukinia (bakłażan, albo jakieś inne warzywa tego typu), limonka lub cytryna, pomidory świeże albo dobry przecier, ale nie taki ze słoiczka polski, bo to niebardzo pomidorami smakuje, tylko prawdziwy przecier z pomidorów, ja kupuję w kartonikach jakieś importowane. Różnica kolosalna.

imgp9069
Bułkę namaczamy, i ugniatamy razem z rybą na względnie jednolitą masę – można rękoma, ale chyba lepiej tłuczkiem, z sokiem z cytryny/limonki smak żywszy. Jak za mokre wyjdzie można dodać bułki tartej, formujemy nieduże kulki, obtaczamy w mące (dostałem torebkę mąki żytniej od Babci – jest świetna, obawiam się że nie da się dostać w sklepie, przynajmniej u nas nie ma) smażymy dość krótko. U nas dodajemy przesadnie dużo pietruszki i innych ziół, taka fanaberia.

imgp9074

Cebulę (fajnie dodać trochę świeżego czosnku) szklimy, dodajemy pokrojoną w plastry cukinię – ja obrałem ze skórki, ale chyba lepiej ze skórką i grubsze plasterki. Do tego pomidory, przyprawy(sos sojowy, zioła, trochę soku z limonki/cytryny, ocet winny). Proste i nie wymagające. Jeśli się nie przesoli ani nie przypali, to nie może się nie udać.

imgp9079imgp9084

To ostatnie zdjęcie zupełnie mi się nie udało, to naprawdę ładnie wyglądało i było smaczne, po prostu spieszyło mi się, żeby zjeść i niebardzo się skupiłem na foceniu :/

Tagged with: , , ,

Skomentuj

